6 januari

Jag har blivit förslöad.. Kan aldrig vara nyttigt att ta ut en sådan här ledighet, gisses vad man vänjer sig =P..
Men grannen är halvt nedplockad, kulorna är borta så då är det bara ljuslingan och plocka i sär den som återstår.. Det får maken göra (annars gnäller han bara att jag gör fel) så då får han det som han vill..

I dag är det JÄTTE skönt ute, hoppas att morgon dagen blir det samma, för då tänkte vi fara till sjön och grilla och mysa igen..  Det är en jättebra fiskeförening, de ser till att det finns nyhuggen ved vid deras grillstäder.. Galler att lägga korv på.. Fin fina sittplatser.. =D Så är det väldigt barn/hundvänligt där.. Om en plats är upptagen finns det realtivt många andra platser runt denna sjö..

vi försöker att vända tillbaka dygnet då barnen börjar skolan på Torsdag, har det gått lätt, näpp.. I morse så sov vi alla till halv 11, inte bra.. Maken hade ställt klockan på 8, men när alla sov så gott stängde han av den i all välmening, och visst var det skönt att sova.. men men vi har en Torsdag som närmar sig.. COh skolbussen går 07.40 då skolan blörjar 8.00.. Mellan sonen han har bara ca 100 meter till skolan så han börjar klä på sig när kl står på 7.55 då stressar mamman..

I dag måste vi ha spart massor, för vi har sovit bort halva dagen, sedan slöat i soffan och tittat på film.. Bla saltkråkan, hon är väl för söt Skrållan..  Sedan har allt gått i slöandets tecken.. borde sy de nya gardinerna, ha ha jag han köpa tyg på mellandags rean före nyår på IKEA för 9kr m,, Bra va.. Skitsnyggt Tyg.. Mönstrat svart häftigt..

Alla har vi laster här i livet, jag har IKEA.. Gisses vad jag kan vänta när den nya kaalogen ska komma *asg*.. Dottern kallar mig smått hysterisk..  OK IKEA och smältost, det är mina laster.. Tur att man har smältost i mat ibland ha ha.. Men IKEA blir det värre med, man kan ju inte åka till IKEA och inte handla något.. Inte jag i alla fall..

Dottern som oftast är väldigt förståndig, vill att när vi har shopstopp oxå, skulle ta och tänka lite mera på miljön, tycker jag var en BRA ide.. så under den härtiden kommer vi att tänka lite xtra på miljön.. Handla lite mera miljövänliga varor, sortera lite bättre, har varit duktig men slarvat mera då man hört att de inta alltid funkar.. Men då har vi gjort vårat i alla fall.. Panta lite oftare, gisses vad vi hade pant.. Så till helgen då får barnen uppgiften att panta..

Nää nu är det innebandy som gäller..

Kram på er Alla

Kommentarer
Postat av: ejmis

Jag ska plocka bort julen...men i morgon tror jag...;)

2009-01-06 @ 17:47:14
URL: http://ejmis.blogg.se/
Postat av: soffie

jag börjar jobba imorrn,å jag har med blivit förslöad ,

kommer väl va helt döö imorrn,

va mysigt det lät med grillning,hoppas ni kommer iväg,

ha en bra kväll

2009-01-06 @ 18:44:46
URL: http://soffie69.blogg.se/
Postat av: Annica

Ja maila mig om förslag. Det blir bra det. Nu har jag lärt mig också hur jag gör om bakgrunden. Så den kan få sig en omgång den med om du vill! ;-)

Ha en trevlig kväll!

KRAM!

2009-01-06 @ 19:09:27
URL: http://anja72.blogg.se/
Postat av: petra

hej

ja att shoppa är kul men jag inte så mycket att shoppa för, men jag gillar verkligen ikea jag med.

att komma in på ikea gör mig glad och jag får tusen och en ideer och en del är inte ens genomförbara.

men men

nu har jag hallen som ska fixas iordning,

och sovrummet och barnens rum och....

jajaa

det blir nog bra en sak i taget!

Ha det gott

// Petra

2009-01-06 @ 20:27:22
URL: http://karlbergsblogg.blogg.se/
Postat av: Inger Maryissa

Tack för kommentaren hos mig och kommer naturligtvis på besök hos dig också.

Kan tänka mig att det var skönt att få sova ut på morgonen,

men säkert det kan bli lite knepigt att börja ställa om sig till att vakna tidigare nu när skolorna börjar snart.

Oj, ja Skrållan på Saltkråkan är då för söt.

Jag tröttnar aldrig på att titta på den serien / filmen.

Samma gäller Emil i Lönneberga.



Ha en bra fortsatt kväll.

Kram

2009-01-06 @ 20:31:31
URL: http://ingermaryissa1.blogg.se/
Postat av: matilda

heej :) kolla gärna in och kommentera min blogg! ;):) (eller följ/prenummerera på den) :)

2009-01-06 @ 23:35:49
URL: http://matildaabergs.blogg.se/
Postat av: Annika

Här har du en till vars största last heter just IKEA!!



kramis

2009-01-07 @ 00:23:03
URL: http://duracellmamman.se
Postat av: Nilla

HEJ DU

ja imorgon blir det första gången för min stora son att åka skolbuss den lilla sonen börjar ny skola..och deras mamma har inte fått någon info om när bussen går eller var..smått panik nej då ha ha

2009-01-07 @ 08:45:59
URL: http://fnilla.blogg.se/
Postat av: Inger Maryissa

Hej Mia, det är jag igen som vill tacka för din goa kommentar hos mig.

Kram



2009-01-07 @ 16:07:11
URL: http://ingermaryissa1.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0