2 Januari

Några kanske undrar vad pöängen med vårat shopstop är.. De är flera
*Miljön
*spara en liten slant
*Kanske tänka efter lite före
*med mera...

Jag älskar verkligen att handla, jag kan ta en tur till Ikea som en söndgsutflykt, och när jag kommer in på Ikea, finns det så många saker som har mitt namn på sig, så det kostar alltid runt 1000 lappen att gå in där.. Mitt eget fel, ja jag vet..

Gardiner jag ÄLSKAR oxå Gardiner, men hur många par behöver man ha, måste man köpa ett par nya varje gång, NEJ..

Semestrar behöver de kosta multum, hoppas inte det..

Så våran tanke det här året, är att bara köpa sådant vi behöver.. Tex, behöver jag köpa nya gardiner när jag tar ner Julgardinerna, nej det behöver jag inte (handen på hjärtat, jag hann köpa dem före 1 januari )..

Känns som om man har blivit väldigt prylfixerad för tillfället, det är det vi vill kolla..

Kommmer det att bli svårt, JA för mig kommer det att bli det..

Det började dredan idag, när min karl sa att jag går in och köper n flaska vin, ja sa ja, vad trevligt, men i nästa andemeninge kom vi på. Men behöver vi det???? NEJ det behöver vi inte, så vi lät bli, men OJ vad gott det skullle varti med ett glas vin ikväll.. *asg* så frågan är det är 2 januari och vi vacklar redan, det har kommer att bli skoj..

Vad har vi gjort idag.. Som man kan kalla har påverkats av vårat Shopstopp..

*Åkt skridskor på sjön, och grillat korv vi dsjön =)
Annars hade vi åkt till skriskohallen betalt 25 kr/pers coh köpt våran korv 15kr/pers

Mkt trevligar vi sjön, stället låg i solen och i lä, så det var verkligen kanon skönt ute, och vi kund ha hunden med oss.. Bara positvit, det negativa, var att det hade varit gott med glas vin i kväll.. Kanske får snylta på grannen *asg* vi får kalla det här året "Snylt året"..

Nä nu..

Kram på er ALLA


Kommentarer
Postat av: Pialotta

Man kan faktiskt lyxa till det utan en massa onödiga shoppinrundor.. du ser ni gjorde det idag:-) Tack för dina ord hos mig.. kom du in när du känner för det eller har vägen förbi:-)

Ha de gott

2009-01-03 @ 00:15:03
URL: http://kafferasten.blogg.se/
Postat av: Pialotta

Nämen så konstigt jag var här i går och skrev ju.. vart är det nu då? Skridskor var det ett tag sedan jag åkte faktiskt.. det där hade sett ut som Bambi på hal is verkligen:-)

ha de gott kramiz

2009-01-03 @ 13:50:28
URL: http://kafferasten.blogg.se/
Postat av: Maria

Ska bli skoj att följa er, förstår att det kommer att känns svårt ibland!! Sepciellt med tonårsbarn i familjen. Lycka till. Kram

2009-01-03 @ 14:34:08
Postat av: Annica

TACK!

Men då kanske jag ska prova samma metod. Bjuda upp grannarna så kanske de har större förståelse. ;-)

Ha en underbar lördag!

2009-01-03 @ 14:42:01
URL: http://anja72.blogg.se/
Postat av: Maria

Vilken utmaning ni har detta år :-)

Både nyttigt och lärorikt.

Jag har haft köpstopp till viss del under 2008 och det till stor del pg a ekonomin...



Kommer och hälsar på er under eran resa :-)

Kramar Maria

2009-01-03 @ 15:25:48
URL: http://hippamorsan.blogg.se/
Postat av: Ninni

haha du får komma hit och snylta på oss barskåpet är välfyllt vi har ju varit i Tallinn.

Kul att du gillade min blogg..gillar din med!



Kommer säkert tillbaka om det går bra alltid kul med nya bekantskaper!!



Ha en skööööön lördag utan vin då..jag sippar på ett ljust nu, vi håller på att möblera om och då bara "måste" man ha det...



Kram

2009-01-03 @ 15:34:03
URL: http://ninni.blogg.se/
Postat av: Junitjej

Har ni deltagit i Lyxfällan?

2009-01-11 @ 13:05:05
URL: http://junitjejen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0